vrijdag 3 april 2020

COVID-19: Dagboek van een bezetene ( deel 7)



(foto: Fons Van der Vorst)






Aan de hemel geen vliegtuigstrepen.
Ik hoor een vogel verder op
een stap van een dame
een buurvrouw de was ophangen
sporadisch een wagen
en nog meer vogels.
Zelfs de aarde vind zijn rust
keert langzaam terug als een kuise kus.
De schrammen worden blootgelegd.
Krachtig blaas ik mijn adem uit.

Kijk een patrouille
controle.

We zetten onze tocht voort
houden een geheim afspraakje
bij de enige geopende zaak.
Mag ik je een ijsje aanbieden?
Het is dan ook niet voor niks
Dream-Ice.
We genieten,
bestijgen de trappen van de ivoren toren
vergeten even bloedzuigers
vertopte poriën
en letten niet op doornen.
De dag verstrijkt
en ook tijd speelt parten.
We luisteren naar de laatste hartslag
van een ondergaande zon.
We trekken ons terug
en hebben nieuwe geheimen opgebouwd.

Terug thuis.
De zon slaapt.
Het uur verandert
en ik slaap - alleen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten